Helen, herstellen, doorvoelen.

We hebben in ons gezin bewust voor een heleboel veranderingen gekozen.

7 jaar lang stond ik er alleen voor. Onze gezinssituatie was niet degene waar ik ooit van gedroomd had. Verschillende keren probeerden we de situatie te keren en elke keer werden we geraakt door onze pijnen die ervoor zorgden dat we elkaar opnieuw wegduwden. Zot hè, hoe je allebei zo graag bij elkaar wilt zijn en toch lukt het niet, wat je ook probeert. Of althans zo lijkt het. Want ook al probeerden we het allebei zo hard, altijd was er iets dat ervoor zorgde dat het harde proberen uitmondde in het omgekeerde.

Zo hard ons best doen leidde ernaartoe dat we na twee jaar opnieuw willen proberen en het deze keer anders zullen doen. Deze keer vanuit een volledige andere energie. Vanuit een situatie waarbij we samen (& apart) onze patronen hebben kunnen doorvoelen en nog elke dag mee aan de slag zijn. Verbindend communiceren in plaats van getriggerd worden door alles wat de ander zegt en daardoor ruzie maken. Liefhebben, luisteren, begrip hebben.

Maar man, mijn lijf, ik kan niet omschrijven wat het doet met mijn lijf, emotioneel maar ook fysiek. Alsof ik na 7 jaar OVERLEVEN ineens mag ‘opgeven’. Ik krijg tijd om te LEVEN maar heb geduld nodig… Geduld om mijn lichaam te laten herstellen van jarenlange doorzetting. Van doorgaan zonder stil te staan en doorgaan omdat ik niet anders kon. Ik voel me soms wegzakken in een diepe put waar ik elke keer opnieuw uit probeer te geraken. Mijn levensenergie is eventjes helemaal uitgedoofd.

& eerlijk, ‘t is helemaal ok. We laten ons omringen door mooie mensen en vooral door elkaar. We praten vele uren, iets wat we daarvoor te weinig deden. We beseffen echt dat we onszelf mogen zijn in de meest pure vorm. Want dat is de vorm waarop wij ontzettend van elkaar houden.

Tis voor mij heel moeilijk om toe te geven hoe mijn lijf me even in de steek laat. Als startende ondernemer is dat zwaar. Maar ‘k zou ‘t niet anders willen. Het zorgt ervoor dat ik absoluut de echte doula Hélène kan zijn, de mooiste en zachtste versie van mezelf. Mijn hoofd mag uit en mijn intuïtie mag opnieuw heel erg werken. Leven vanuit die krachtige natuurlijke energie is het doel waarnaar ik streef en ik weet zelfs dat ik er geen moeite voor moet doen om dat te bekomen. Op die manier zal het gewoon automatisch stromen zonder dat ik hoef te forceren.

Het enige wat ik moet hebben is geduld…

En heel veel liefde ❤️

Auteur: mycrazylifeasatruckerswife

Vrouw van Wouter, mama van Louie en baasje van Noor

Plaats een reactie